مقاله

کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک از جمله رژیم‌های غذایی است که در ایران شناخت دقیق و کاملی از آن وجو ندارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم زوایای پنهان این رژیم غذایی را بیشتر آشکار کنیم تا شما بتوانید با این رژیم غذایی آشنا شوید.

رژیم کتوژنیک یک رژیم و سبک زندگی غذایی است که از حساسیت‌های بالایی برخوردار است و شما باید این رژیم غذایی را تحت نظر متخصصین مغز و اعصاب و همچنین متخصصین تغذیه انجام دهید.

متاسفانه در فضای مجازی اطلاعات نادرست در مورد این رژیم دائما در حال دست به دست شدن است. شما باید بدانید نباید به این اطلاعات نادرست و غیر ایمن اطمینان کنید، زیرا این رژیم غذایی اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد خطر می شود. پس باید هوشمندانه و زیر نظر متخصصین تغذیه و مغز و اعصاب انجام شود.

تاریخچه رژیم کتوژنیک  داستان جالبی دارد.

معرفی آن در بخش مغز و اعصاب مدرن، برای استفاده در درمان صرع، معمولاً به دکتر ساموئل لیوینگستون در بالتیمور نسبت داده می‌شود ، حتی دکتر لیوینگستون در تحقیقات خود که در سال 1963 منتشر شد ، “زندگی با حملات صرع” اشاره به روزه داری برای درمان تشنج را از کتاب مقدس توصیف می‌کند.

جانشین دکتر لیوینگستون، به عنوان پزشک مسئول کلینیک صرع بیمارستان جان هاپکینز، دکتر جان ام فریمن بود.

دکتر فریمن هنگامی که توجه خود را از جنبه‌های نقایص مادرزادی و اخلاق، به سمت تمرکز در صرع کودکان معطوف کرد، اساساً رژیم غذایی را بعنوان یک روش درمانی استاندارد برای به حداقل رساندن اثرات صرع غیرقابل درمان پزشکی، احیا کرد.

تحقیقات او، رژیم غذایی کتوژنیک که با همکارانش هاپکینز، آیلین “پتی” وینینگ دکتر مسیحی و دایانا پیلاس (محبوب) نوشته شده است، به عنوان راهنمای مهمی برای والدین کودکان مبتلا به صرع خدمت می‌کند.

دکتر فریمن بسیاری از متخصصان برجسته مغز و اعصاب کودک از جمله دکتر اریک کوس آف، که مطالعات بالینی رژیم کتوژنیک را ادامه داده و استفاده از آن را گسترش داده است، از جمله گسترش به صرع‌های ایدیوپاتیک، به عنوان مثال، عدم صرع و تغییرات رژیم، به ویژه رژیم غذایی، آموزش داد. رژیم غذایی “اصلاح شده اتکینز”.

مکانیسم اثرات رژیم غذایی ناچیز است، اگرچه دانشمندان علوم اعصاب به طور فعال در مورد این سوال تحقیق کرده اند. مشخص شده است که این رژیم درمانی برای برخی از اختلالات، به ویژه کمبود ناقل گلوکز (جایی که رژیم غذایی جایگزینی برای گلوکز به عنوان سوخت برای مغز فراهم می‌کند) ، و کمبود کمپلکس پیروات دهیدروژناز (در جایی که رژیم غذایی یک مسیر جایگزین برای میتوکندری برای تولید انرژی).

با این حال، اختلالات متابولیکی به طور کلی یک میدان مینی را نشان می‌دهد که در آن رژیم کتوژنیک می‌تواند ناخواسته نقص متابولیکی زمینه‌ای را بدتر کرده و بیمار را از ثبات نسبی به زوال سریع تبدیل کند.

از این رو رژیم غذایی “جایگزین طبیعی” برای بیماری صرع نیست و حداقل به اندازه مصرف دارو از نظر عواقب ناشی از متابولیسم بدن پیچیده است.

رژیم غذایی می‌تواند ناخوشایند و نامطبوع باشد و این نگرانی طولانی مدت در بین پزشکان و والدین بوده است.

اما سرانجام، یک مادر بسیار با استعداد یک بیمار، عشق و علاقه خود را به بازی واداشت و باعث شد رژیم کتوژنیک جذاب و حتی خوشمزه شود. این افتخار من است که با خانم داون مارتینز و خانواده خوبش در برنامه ژنتیک صرع در مرکز پزشکی ملی کودکان کار می‌کنم.

ما در یک نقطه خاص از ناامیدی در طول درمان فرزندش تصمیم گرفتیم که آزمایش رژیم کتوژنیک را انجام دهیم، اگرچه  این روش لزوماً برای کودکی با تشخیص سندروم دراوت دخترش شارلوت، معمول نیست، ارزش تلاش را دارد.

هیچ یک از ما پیش بینی نکردیم که نتیجه این کار یک سری دستور العمل‌ها و خلاقیت‌های آشپزی خواهد بود که می‌توانند واقعاً بسیار جذاب به نظر برسند، اگرچه قابل قبول نباشند، به طوری که این مقاله آشپزی منحصر به فرد را تضمین می‌کند.

همراه با تیم برجسته کتوژنیک ما، از جمله دکتر تامی تسوچیدا، تسفای زلکه و امی کائو، خانم مارتنز با لورا کرامپ، آر. دی، یک متخصص رژیم غذایی همکاری کردند، که مانند سایر مراکز به عنوان ماده اصلی کلینیک رژیم کتوژنیک تکامل می‌یابد.

آنها با هم این تحقیقات آشپزی برجسته را تهیه کردند که از بزرگترین دارایی‌های هر خانواده‌ای است که با معضل استفاده از رژیم درمانی برای درمان صرع فرزندشان روبرو است. نویسندگان، و آن خانواده‌ها، برای تلاش خارق‌العاده – و نتایج – حاصل از این کار.

رژیم کتوژنیک ممکن است عوارض جانبی کمتری نسبت به داروها داشته باشد، اما مشکلات احتمالی خاص خود را دارد و باید دقیقاً مانند داروی ضد سرع درمان شود. خانواده و بیمار باید با متخصص مغز و اعصاب خود در مورد اینکه آیا رژیم کتوژنیک گزینه خوبی برای درمان است صحبت کنند.

سپس، متخصص مغز و اعصاب باید بیمار را به یک تیم تخصصی شامل یک متخصص تغذیه و یک متخصص مغز و اعصاب دیگر که دارای تخصص و تجربه در مدیریت بیماران تحت رژیم کتوژنیک هستند، معرفی کند.

این تیم باید رژیم کتوژنیک را به طور کامل با خانواده بررسی کند، تأیید کند که بیمار کاندید مناسبی برای رژیم کتوژنیک است، خانواده را برای شروع آماده سازی، نظارت بر شروع رژیم غذایی، و ارتباط مستمر با خانواده و دیدن آنها در طول زمان از رژیم کتوژنیک استفاده می‌شود، دقیقاً مانند زمانی که دارو تجویز می‌شود.

رژیم غذایی کتوژنیک

برخی از مشکلات وجود دارد که می‌تواند به ویژه هنگام شروع رژیم کتوژنیک رخ دهد.

به دلیل این مشکلات احتمالی، بیماران برای شروع رژیم کتوژنیک در بیمارستان بستری می‌شوند، بنابراین نظارت بر علائم و کار مکرر خون انجام می‌شود.

HYPOGLYCEMIA  (قند خون پایین)

به طور کلی، قند خون در رژیم کتوژنیک نسبتاً کم است، اما اگر نیازهای کالری به درستی محاسبه نشود، می‌تواند به طور خطرناکی کم شده و علائمی مانند خواب آلودگی، استفراغ، عصبی بودن، لرزیدن و تعریق ایجاد کند. در چنین مواردی ممکن است مقدار مشخصی از قند به شکل آب سیب یا Pedialyte® بدون آب، یا حتی مایعات داخل وریدی (بدون قند) لازم باشد.

EXCESSIVE ACIDOSIS  (خون بیش از حد اسیدی است)

دوباره ، به طور کلی ، اسیدیته خون در حالی که رژیم کتوژنیک دارد به دلیل اسیدیته کتون ها نسبتاً زیاد است. با این حال ، اگر بیش از حد اسیدی باشد ، ممکن است علائمی مانند نفس نفس زدن ، تحریک پذیری ، افزایش ضربان قلب ، برافروختگی صورت ، خستگی غیرمعمول و استفراغ وجود داشته باشد.

ممکن است مقدار مشخصی آب میوه یا پدیالیت ® بدون مایعات یا مایعات داخل وریدی مورد نیاز باشد. اگر سطح آن پایین بماند ، ممکن است بی کربنات اضافی به عنوان داروی روزانه برای متعادل سازی اسیدیته تجویز شود. این یک عارضه شایع در هنگام شروع رژیم کتوژنیک است ، اما اگر بیمار به خوبی هیدراته بماند معمولاً پس از مدت کوتاهی برطرف می شود.

از دست دادن آب بدن

تشنگی می تواند کاهش یابد و ادرار در رژیم کتوژنیک افزایش یابد و منجر به خطر کمبود آب بدن شود. در صورت وجود علائم کم آبی ، قند خون ، سطح کتون و اسیدیته باید بررسی شود و مایعات اضافی داده شود. کمبود آب بدن همچنین می تواند باعث یبوست شود یا آن را بدتر کند.

 ENCEPHALOPATHY (انسفالوپاتی)

اگر خستگی مفرط یا کاهش پاسخ دهی رخ دهد، یا بیمار فقط مانند خودش عمل نکند، پایین آمدن قند خون، اسیدوز بیش از حد یا کم آبی بدن می‌تواند دلیل این امر باشد.

رژیم کتوژنیک می‌تواند باعث افزایش برخی از داروهای ضد صرع، مانند فنوباربیتال شود که می‌تواند باعث خواب آلودگی شود. علاوه بر این، رژیم کتوژنیک می‌تواند یک اختلال متابولیکی زمینه‌ای تشخیص داده نشده را بدتر کند و در نتیجه منجر به تغییر رفتار شود.

پس از شروع رژیم کتوژنیک در بیمارستان، از والدین و بیماران خواسته می‌شود قند خون و کتون خون یا ادرار را به طور دوره‌‌ای در خانه بررسی کنند. علاوه بر این، آنها ملاقات مستمر با متخصص تغذیه و متخصص مغز و اعصاب برای ویزیت‌های سرپایی دارند تا مشکلات احتمالی را در طولانی مدت تحت رژیم کتوژنیک بررسی کنند.

CONSTIPATION (یبوست)

این یک عارضه جانبی غیر منتظره از رژیم‌های پرچرب، کم فیبر و نسبتاً کم نیست، اما می‌تواند برای برخی از بیماران یک مشکل ناراحت کننده باشد.

با افزایش میزان مایعات و برخی غذاها مانند آووکادو یا سبزیجات کم گلیسمی و همچنین تهیه داروهای نرم کننده مدفوع روزانه می‌توان این بیماری را کنترل کرد. اگر یبوست به خوبی کنترل نشود، می‌تواند به کاهش اشتها منجر شود، که به نوبه خود می‌تواند رشد ضعیف و قند خون کم داشته باشد.

مسائل رشد

محدودیت رژیم کتوژنیک برای کمک به تعیین نیازهای تغذیه‌ای مشورت با یک متخصص تغذیه ثبت شده را ضروری می‌کند. این نیازها به مرور تغییر خواهد کرد و مراجعه مکرر به متخصص تغذیه و تیم رژیم کتوژنیک برای اطمینان از رشد مناسب مورد نیاز است. وزن و قد در هر بار بازدید اندازه گیری می‌شود و کالری دریافتی نیز با هدف محاسبه می‌شود.

حفظ رشد کافی اما افزایش یا کاهش وزن بیش از حد متخصص تغذیه همچنین چندین فاکتور دیگر مانند سطح کتون، کنترل تشنج، سطح گرسنگی و میزان فعالیت را هنگام ایجاد تغییر در نسبت رژیم غذایی، مقدار پروتئین یا تعداد کالری در نظر می‌گیرد.

HYPERLIPIDEMIA  هایپرلیپیدمیا (کلسترول بالا رفته)

چندین آزمایش خون نیز در هر ویزیت بررسی می‌شود تا عوارضی را که علائم یا نشانه‌های واضحی ندارند نشان دهد.

کلسترول و تری گلیسیریدها اغلب به طور ملایم افزایش می‌یابند و اگر سطح آنها نگران کننده باشد، می‌توان با افزایش چربی‌های غیر اشباع پلی، افزودن روغن‌های فیش یا کاهش نسبت رژیم غذایی، این مشکلات را رفع کرد. بیمارانی که سابقه خانوادگی افزایش چربی خون در سنین جوانی دارند، در معرض خطر بیشتری برای این مسئله هستند.

نقصان تغذیه‌ای

به طور کلی رژیم کتوژنیک از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی نسبتاً کم است. محصولات یا فرمول‌های آماده مانندKetocal® ، با این حال، شامل یک مکمل مولتی ویتامین است.

یک مولتی ویتامین بدون قند و یک مکمل کلسیم به همراه ویتامین D برای تمام بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند و از مقادیر زیادی از این محصولات آماده استفاده نمی کنند، توصیه می‌شود.

سطح ویتامین‌های خاصc ، مواد معدنی و سایر ترکیبات به طور منظم بررسی میشود، از جمله کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامینA ، ویتامینD ، ویتامینE ، روی، سلنیوم و کارنیتین.

نقص در این موارد ممکن است به مشکلاتی از جمله کاهش تراکم استخوان / پوکی استخوان و کاردیومیوپاتی (ناهنجاری عضله قلب) کمک کند.

ما همچنین اسید چرب را بررسی می‌کنیم. پانل‌های لیپیدی، که شامل سطح امگا 3 و امگا 6 هستند. در صورت غیرطبیعی بودن سطح خاصی، ممکن است مکمل یا تغییر رژیم غذایی لازم باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک

KIDNEY STONES  (سنگ کلیه)

بیمارانی که سابقه خانوادگی سنگ کلیه دارند یا از داروهای خاصی مانند توپیرامات یا زونیسامید استفاده می‌کنند، به ویژه در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند.

اجتناب از کم آبی یا اسیدوز بیش از حد هنگام رژیم کتوژنیک این خطر را به حداقل می‌رساند. به طور کلی، اکثر بیمارانی که رژیم کتوژنیک دارند بدون عوارض خوب عمل می‌کنند یا ممکن است عوارض جانبی قابل تحمل یا قابل کنترل داشته باشند.

دقیقاً مانند داروهای ضد پیچ​​، بیماران به طور مکرر دیده می‌شوند و آزمایشات آزمایشگاهی به طور منظم انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مزایا از عوارض آن بیشتر است.

اگرچه این مقاله فقط دو نویسنده دارد، ده‌ها نفر در آن همکاری کرده‌اند که می‌خواهیم از آنها تشکر کنیم. ابتدا‌، ما از بسیاری از والدین و کودکانی که رژیم کتوژنیک در مرکز پزشکی ملی کودکان دارند‌، تشکر می‌کنیم.

شما به ما الهام می‌دهید که برای تهیه این رژیم غذایی و بهبود مستمر نحوه ارائه آن هر روز سخت کار کنیم.

با به اشتراک گذاشتن تجربیات، ایده‌ها و دستور العمل‌های خود، از کل جامعه مغز و اعصاب بهره‌مند شده اید.

ما همچنین می‌خواهیم از کانیا بث زوپک از بخاطر اجازه دادن به ما برای استفاده از برنامه KetoCalculator وی برای ایجاد این دستور العمل‌ها و آموزش و ترویج رژیم کتوژنیک به صدها متخصص تغذیه و خانواده، تشکر کنیم. ما همچنین می‌خواهیم از افراد زیر تشکر کنیم:

تامی تسوچیدا،MD ،PhD ، متخصص مغز و اعصاب رژیم کتوژنیک در مرکز پزشکی ملی کودکان.

ما با تشکر از بازبینی دکتر تسوچیدا در مورد این نسخه و کمک‌های خستگی‌ناپذیر وی در برنامه رژیم کتوژنیک و مراقبت از بیماران ما‌، قدردانی می‌کنیم. او ساعت‌های بی شماری را صرف مراقبت از بیماران و پشتیبانی از تقریباً همه کارهایی که می‌خواهیم برای تغییر و بهبود برنامه خود انجام دهیم، کرده است.

او به دلیل متخصص مغز و اعصاب رژیم کتوژنیک بسیار از دست رفته است و مشارکت وی در این برنامه همچنان به نفع هر کودکی است که رژیم خود را در CNMC آغاز می‌کند.

امی کائو، دکتر و تسفای زلکه، دکتر متخصص مغز و اعصاب رژیم کتوژنیک در مرکز پزشکی ملی کودکان. آن‌ها هر دو بشدت از برنامه رژیم کتوژنیک پشتیبانی می‌کنند و به بهبود زندگی بیماران ما کمک می‌کنند.

فیلیپ پرل، MD ، بخش بخش مغز و اعصاب کودک در مرکز ملی پزشکی کودکان که به طور خاص از طریق کنترل بهتر تشنج از شارلوت مراقبت کرده و زندگی او را بهبود بخشیده است.

این تحقیقات بر خلاف تحقیقات آشپزی دیگر، کمی متفاوت است.

رژیم کتوژنیک یک رژیم پزشکی است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد.

در کنار این تحقیقات، مشاوره با  یک متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه در هر یک از این دستور العمل‌ها لازم است؛ بدون آنها، شما نمی‌توانید یک رژیم غذایی کتوژنیک بی خطر و موفق را داشته باشید.

شما می‌توانید از تمام دستورالعمل‌هایی که در این مقاله آشپزی گفته شده  طبق دستور العمل، با استفاده از مواد تشکیل دهنده ذکر شده در مقادیر ذکر شده استفاده کنید.

با این حال، برای دستورالعمل‌های این مقاله، شما باید با یک متخصص تغذیه و متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید تا در نحوه تنظیم این دستورالعمل‌ها برای تامین نیازهای بدن شما کمک کنند.

هر کودک برای رشد و کنترل تشنچ، نیاز به کالری و چربی دارد.

شما متوجه خواهید شد که هر دستور غذا حاوی فضاهای خالی در کنار مقدار گرم برای هر عنصر است. شما می‌توانید از این فضاهای خالی برای وارد کردن مقادیروزنی خاص خود را که متخصص تغذیه برای شما تجویز می‌کند استفاده کنید.

دستور العمل‌های غذایی که در این مقاله آورده شده حدود 400 کالری است و شامل حداقل 8 گرم پروتئین است، با یک استثنا: دستور العمل ماست Parfait حاوی تنها 2.9 گرم پروتئین است. هر میان وعده و دسر تقریبا 150 کالری است، اما مقدار پروتئین موجود در آن متفاوت است.

همچنین هر دستور غذا یک نسبت 4: 1 (4 گرم چربی ) است.

برای هر 1 گرم پروتئین و کربوهیدرات ترکیبی. ما این اعداد را انتخاب کردیم زیرا، وقتی که در سه وعده و دو وعده غذا ترکیب شد، آنها یک برنامه غذا را ایجاد می‌کنند که در میان کودکان مدرسه‌ای در رژیم غذایی کتوژنیک رایج است.

این میزان کالری نیازهای هر کودک در رژیم غذایی کتوژنیک را برآورده نمی‌کند، بلکه با کمک شما  و متخصص تغذیه، شما قادر خواهید بود نسبت  مواد مورد نیاز بدن خود را در این رژیم تنظیم کنید.

شما همچنین متوجه خواهید شد که هر یک از دستور العمل‌ها حاوی مقدار کربوهیدرات (دور به نزدیکترین 0.1 گرم) می‌باشد. اگر چه این اطلاعات برای رژیم غذایی کتوژنیک لازم نیست، اما می‌تواند در رژیم غذایی اتکینز مفید باشد.

این دستورالعمل‌ها می‌توانند برای تکمیل رژیم غذایی ماتیفینت اتکینز استفاده شوند، اما همانند رژیم غذایی کتوژنیک، شما باید با یک متخصص تغذیه کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کودک شما مناسب و پایدار است.

یکی دیگر مزیت‌های این دستورالعمل‌ها این است که تمام آنها بدون گلوتن است.

مارک‌های مشخص شده برای مواد حاوی گلوتن بالقوه مورد بررسی قرار گرفته اند، اما لطفا توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده ممکن است در طول زمان تغییر کند.

اگر می‌خواهید یک رژیم غذایی بدون گلوتن را حفظ کنید، برچسب غذایی خاصی را که استفاده می‌کنید بررسی کنید.

شاید شما علاقمند باشید از سایت‌های زیر بازدید کنید.

www.theketosociety.com

www.charliefoundation.org

www.healthline.com

www.medicalnewstoday.com

تکنیک‌های‌ آماده‌سازی غذا

یک نگرانی مشترک در مورد استفاده کننده‌گان از این رژیم غذایی این است که چگونه زمانیکه زمان کم است، می‌خواهیم یک غذای جداگانه کتو و غذای خانواده را آماده کنیم؟

بهترین جواب برای این سوال ترکیب مواد تشکیل دهنده غذای خانواده و غذای کتو است.

با این حال، این  کارممکن است همیشه به طور منظم امکان پذیر نباشد. این روش می‌تواند برای تهیه غذاهای آماده و مواد تشکیل دهنده یخ زده و به طور واضح برای استفاده در آینده مد نظر قرار گرفته شود. استفاده از این روش‌ها باعث می‌شوند فرآیند آماده‌سازی شما بسیار ساده شود.

پخت و پز با مواد پروتئینی یکسان وعده غذایی خانواده

وعده‌های غذایی Ketogenic را می‌توان در کنار آماده‌سازی شام معمولی آماده کرد.

نه تنها ترکیب پروتئین مشابه با وعده‌های کتو به کودک کمک می‌کند، بلکه در صرفه‌جویی در زمان و کاهش زباله را در آشپزخانه نیز کمک می‌کند.

مواد پروتئینی اصلی برای شام خانواده را  بدون اضافه کردن ادویه و سس پخت کنید. بخش کتو مورد نیاز را  از آن جدا کنید. سپس  پخت غذای خانواده را ادامه دهید  و ادویه و سس مورد نیاز را به آن اضافه کنید.

قبل از خروج از کلینیک متخصص تغذیه، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌هایی دارید شامل همان مقدار پروتئینی است که خانواده شما برای خوردن استفاده می‌کنند.

اگر برنامه‌های غذای کتو برای 85 درصد گوشت چرخ کرده گاو تنظیم شده‌اند و خانواده‌تان از 90 درصد گوشت راسته و یا قطعه شده استفاده می‌کنند، دستورالعمل‌های خود را با توجه به نوع گوشت مصرفی خانواده تغییر دهید.

روش خط مونتاژ

این تکنیکی است که شما می‌توانید از چندین دسته غذا استفاده کنید که حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای است که نمی‌توان با هم مخلوط کرد، مانند شیرینی و پیتزای منجمد شده.

شما به راحتی  در یک زمان معین تعدادی پیتزا را پخت کنید.

به سادگی مواد تشکیل دهنده را بر روی میز کار قرار دهید و یک وعده غذایی را از ابتدا تا انتها  تهیه کنید و از از همان وسایل و ابزار برای تکرار پخت استفاده کنید.

هنگامی که از یک دستورالعمل برای یک ماده تکیل دهنده مانند مخلوط سفیده تخم مرغ استفاده می‌کنید، می‌توانید مقدار زیادی سفیده تخم مرغ را آماده کنید و سپس چندید وعده غذایی که ماده تشکیل دهنده آن سفیده تخم مرغ است را تهیه کنید.

هنگامی که  شما از کره ذوب شده یا روغن نارگیل استفاده می‌کنید، شما می‌توانید مقدار زیادی را ذوب کنید وبه میزانی که نیاز دارید برای هر دستور غذایی ،برای  هر دستور‌، با استفاده از یک سرنگ پزشکی میزان مشخص شده از آن را گرفته‌ و به دستور غذایی اضافه کنید، و به سراغ عنصر بعدی بروید.

روش دسته‌ای همه جانبه

این روش تنها زمانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که همه مواد تشکیل دهنده به طور کامل با هم ترکیب شوند، مانند شکلات Popsicles، وفل و کوکی‌ها برزیلی برنج.

در این روش، شما می‌توانید وزن هر عنصر را با تعداد دفعاتی که شما در ساختن آن برنامه ریزی می‌کنید، چند برابر کنید.

بعدا، تمام مواد را وزن کنيد و کاملا با هم مخلوط کنید، مطمئن شويد که تمام مواد موجود در آن به طور مساوي توزيع شده‌اند.

در نهایت، مجموع وزن هر خدمت را بدست آورید. به عنوان مثال، دستور غذا برای شکلات Popsicles  برای شش وعده به نظر می‌رسد:

وزن کل دستور العمل با اضافه کردن وزن هر یک از مواد تشکیل دهنده همراه است

در این مورد:

300 گرم + 36 گرم + 24 گرم + 21 گرم وزن = 381 گرم وزن

بعد، وزن کل را به تعداد وعده‌ها تقسیم کنید و وزن خود را پیدا کنید

برای هر سرو:

381 گرم 6 =63.5 گرم برای هر سرو

برای دوبار چک کردن اینکه ریاضی شما درست است وزن برای هر خدمت باید برابر باشد

تعداد کل گرم (تمام ترکیبات همراه با هم) برای دستور اصلی:

50 گرم + 6 گرم + 4 گرم + 5/5 گرم 5/63 گرم

هر بخش را در ظرفی که آن را ذخیره و طبخ یا یخ زده نگه می‌دارد، وزن کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک

بر این اساس

تجهیزات و لوازم

شما متوجه خواهید شد که انواع خاصی از اقلام آشپزخانه به صورت منظم در این مقاله استفاده می‌شود. آماده‌سازی غذاهای کتوژنیک مستلزم دقت، لوازم کوچک مندرج و ظروف آشپزی نچسب مانند کاغذ پخت ،ماهیتابه‌های نچسب و ظروف سیلیکونی و غیره است.

لوازم درجه‌بندی شده به شما  کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد تشکیل دهنده، طبق مقیاس دستور پخت بدون از دست رفتن بخشی از وزن آن‌ها که می‌تواند نسبت رژیمی غذای شما را تغییر دهد بدون تغییر باقی بماند. هدف در تهیه غذاهای کتویی، داشتن چندین تبادل مواد بین ظروف و آماده‌سازی غذا است.

کاهش تماس مواد غذایی در مخلوط کردن کاسه‌ها، صفحات و ظروف کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد با وزن در نسبت مناسب استفاده می‌شوند. یک یا دو گرم چربی به سرعت می‌تواند در ماهیتابه از بین برود. در زیر در مورد لوازم کتو ضروری و مواردی غیر ضروری است که باعث می‌شود  این رژیم غذایی برای شما  سرگرم کننده‌تر و دوستانه‌تر شود.

ترازوی دیجیتالی

این تنها کالای مورد نیاز برای خرید قبل از شروع رژیم است. شما باید مطمئن شوید که قبل از ترک بیمارستان نحوه استفاده از ترازوی دیجیتالی خود را به خوبی یاد گرفته‌اید.

توصیه می‌کنیم هر خانواده حداقل دارای دو ترازوی دیجیتال باشند زیرا ترازوهای دیجیتال شکننده هستند و به راحتی می‌شکنند!

شما می‌توانید ترازوی دیجیتال را از فروشگاه‌ها و یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

از مراکز کتوی خود سوال کنید که آیا این ترازو‌ها را دارند یا خیر. بنیاد چارلی مقیاس ظرفیت  1000 گرم را برای استفاده در رژیم کتوژنیک توصیه می‌کند.

داشتن یک مقیاس ظرفیت بزرگ مانند این، به شما اجازه می‌دهد مواد را در مقیاس بیشتر وزن کرده و ذخیره کنید. به عنوان مثال، 2 لیوان اندازه‌گیری تقریبا 621 گرم وزن دارد!

اگربه دلیل هزینه کمتر مقیاس 200 گرمی را خریداری کردهاید، وزن کردن مواد غذایی در ظرف آن دشوار است. شما می‌توانید از ترازوی ارزان‌تر و مقیاس وزن کمتر به عنوان یک ترازوی دیجیتال پشتیبان استفاده کنید. اما ترازوی ظرفیت بالا برای تهیه غذای روزمره بسیار مفید است.

استفاده صحیح از امکانات ترازوی دیجیتال را هر روز تمرین کنید. دقت داشته باشید شما باید هر هفته ترازوی خود را کالیبره کنید بر روی وزن استاندارد. ممکن است به دلیل جابه‌جایی و یا عمر کم باطری کالیبراسیون ترازو به ریخته باشد.

همچنین، بیشتر ترازو‌ها دارای روکش‌های محافظی هستند که در صورت عدم استفاده از ترازو، باید از آنها استفاده شود.

این پوشش پلاستیکی سخت از سنسورهای ترازو در برابر صدمه محافظت می‌کند. آسیب زدن دائمی به سنسورها بسیار ساده است – فقط با فشار دادن.

استفاده از مواد دارای وزن بیش از حد و توان ترازو می‌تواند موجب خراب شدن ترازو شود. هنگامی که می‌خواهید از ترازو استفاده کنید کاور را بردارید و از ترازو استفاده کنید. یک قسمت از پیشخوان آشپزخانه را برای قرار دادن ترازو اختصاص دهید.

این کار باعث می‌شود شما ترازو را جابه جا نکنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به ترازو می‌شود و در آخر اینکه، همیشه درون ترازوی خود باطری قرار دهید حتی اگر عادت به استفاده از آداپتور دارید. ممکن است برق قطع شود و قطعا اگر ترازوی شما کار نکند ناراحت خواهید شد.

رسید و جعبه ای را که ترازو در هنگام خرید بسته بندی شده باشد، نگه دارید.

بسیاری از ترازوها دارای ضمانت نامه‌های مدت‌دار هستند و برای دریافت هرگونه تعمیر گارانتی به رسید احتیاج دارید.

خود را با روش‌های دستی و صحیح کار و اداره کردن ترازو آشنا کنید. برای کودکان خانواده این مسئله را روشن کنید که این یک اسباب بازی نیست و فقط باید توسط یک بزرگسال استفاده شود.

همچنین تبرای بردن ترازو به مسافرت بهتر است از بسته‌بندی خود ترازو استفاده کنید چون ایمن‌تر است.

بدون ترازو، شما نمی‌توانید غذای کتوژنیک را به درستی یا با خیال راحت برای فرزند خود تهیه کنید. ترازوی شما مهمترین ابزار آشپزخانه شما برای اجرای رژیم است و باید آن را داشته باشید.

کفگیر‌های کوچک سیلیکونی

برای خراشیدن و تخلیه کامل ماهیتابه،کاسه و بشقاب برای اطمینان از اینکه تمام چربی موجود در ظرف را استفاده میکنید.

کفگیر سیلیکون به راحتی خم می‌شود و ذوب نمی‌شود و برای سرخ کردن یا هم زدن سس‌ها  ایده‌آل می‌باشد.

شما می‌توانید مجموعه‌ای ازکفگیر‌های سیلیکونی 6 اینچی  را با قیمت تقریبی 6.00 دلار تهیه کنید.

این کفگیر‌های سیلیکونی دارای ابعاد مختلفی هستند که برخی از آن‌ها برای استفاده بچه‌ها مناسب هستند.

آنها به راحتی می‌توانند در دهان‌های کوچک کودکان قرار بگیرند و به آنها کمک میکند تمام غذای خود را مصرف کنند.

موفین‌های سیلیکونی / قالب‌های پخت

شما می‌توانید وعده‌های غذایی خود را درون قالب‌های سیلیکونی پخت کنید زیرا در فرآیند پخت فرصتی برای از دست دادن چربی وجود ندارد.

این قالب‌ها قابل شستشو، انجماد و قابل استفاده مجدد هستند شما می‌توانید این قالب‌ها را درون ماکروویو قرار دهید.

برند‌های مختلفی از این قالب‌ها در بازار موجود می‌باشند، برخی از آنها که در مقاله به آن‌ها شاره شده است، کمک میکند تا وعده‌های غذایی جذابی برای بچه‌ها آماده کنید.

قالب‌های پخت سیلیکون ورقه‌ای صاف سیلیکونی هستند که برای پوشاندن یک ورق پخت فلزی طراحی شده‌اند. این قالب‌ها  برای پخت یا فریز کردن موادی که دوست دارید، ایده‌آل هستند.

میکسر دستی الکتریکی

میکسرهای کوچک و ارزان با سر‌های میکس قابل جابجایی بسیار پرکاربرد هستند.

هم زدن سفیده تخم مرغ، چربی امولسیون و یا هم زدن (شلاق زدن) خامه سنگین را می‌توانید با کمک این میکسر انجام دهید.

این میکسر‌ها نسبت به میکسر‌های کاسه‌ای ارزان هستند و اغلب در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شوند.

مخلوط کن

این مخلوط کن‌های کوچک می‌تواند  مقدار کمی از مواد غذایی را به پوره تبدیل می‌کند.

بعضی از خانواده‌ها از مخلوط‌کن‌های کاسه اینیز استفاده می‌کنند، زیرا آنها از زیرا دارای کاسه‌های مخلوط کن با ابعاد گوناگون است، بنابراین در طول فرایند ترکیب، مقدار غذا کم نمی‌شود.

هم زن آسان

این یک ابزار است که در آشپزخانه‌های حرفه‌ای برای هم زدن خامه استفاده می‌شود.

اگر متوجه شوید که فرزند شما کرم پودر را دوست دارد، این ابزار ارزش سرمایه‌گذاری است.

شما هم اکنون می‌توانید مدل‌های طراحی شده برای استفاده خانگی در فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه را پیدا کنید.

نحوه استفاده از آن به این صورت است که درب آن را باز می‌کنید و درون آن خامه سنگین میریزید و درب آن را میبنید.

قوطی هم زن شما باید با کارتریج نیتروژن شارژ شده باشد.

سپس دسته هم زن را فشار دهید و به شدت استوانه را تکان دهید. این کار باعث می‌شود خامه شما بافتی لطیف، پف دار و کرکی به خود بگیرد. شما می‌توانید برای مصرف هر وعده از آن استفاده کنید و خامه را در یخچال قراردهید.

غذاساز

یک پردازنده بزرگ مواد غذایی برای ساخت کره‌های میوه‌ای، آجیل‌ها و یا مخلوط کردن تعداد زیادی از مواد غذایی عالی عمل می‌کند، اما یک پردازنده کوچک مواد غذایی هم می‌تواند برای شما مفید باشد.

نسخه‌های کوچک پردازنده‌های غذایی برای رژیم کتو خیلی خوب هستند؛ آنها ارزانتر هستند و قطعات کمتری برای تمیز کردن دارند.

یک پردازنده مینی غذا فقط به عنوان یک مدل بزرگتر کار خواهد کرد؛ فقط دقت داشته باشید در هنگام استفاده موتور آن بیش از اندازه گرم نشود.

قالب‌های آبنباتی سیلیکونی

قالب‌های سیلیکونی آبنبات می‌توانند برای بسیاری از موارد استفاده شوند:

شما می‌توانید روغن نارگیل یا کره از قبل وزن شده را منجمد کنید، کوکی‌ها را بپزید، وعده‌های کوچک  فریزشده درست کنید، یا حتی از آنها برای ساخت وعده‌های غذایی کوچک از قبل پخته شده و یا آماده‌سازی مواد اولیه به اندازه مختلف استفاده کنید.

از آنجا که آنها بسیار انعطاف پذیر هستند، به راحتی محتویات را حتی زمانی که در حالت انجماد هستند از قالب‌ها خارج کنید.

یکی از مزیت‌های قالب‌های سیلیکونیاین است که، چربی به داخل سیلیکون جذب نمی‌شود و آنها را برای پخت کوکی‌ها یا ذخیره روغن و روغن نارگیل ایده‌آل می‌کند.

قالب‌های سیلیکونی آبنبات در اشکال و اندازه‌های مختلفی به چشم می‌خورند و این می‌توانید کار شما را برای آماده‌سازی یک تم سرگرم کننده برای کودکان آسان کند.

انواع مختلفی از قالب را می‌توانید از فروشگاه‌های صنایع غذایی تهیه کنید.

لیوان مندرج شیشه‌ای / سرنگ 10 میلی‌لیتری

یک لیوان مندرج شیشه‌ای برای وزن گیری یا سرو روغن بسیار مفید است.

این لیوان‌های مندرج قابل استفاده مجدد هستند، شما می‌توانید به راحتی این لیوان‌ها را درون ماشین ظرف شویی قرار دهید.

روش دیگر برای اندازه‌گیری و سرو چربی، سرنگ‌های 10 میلی‌لیتری یا گاهی حتی 20 میلی‌لیتری است.

استفاده از این سرنگ‌ها بسیار راحت‌تر و مطمعن‌تر از استفاده از یک فنجان برای اندازه‌گیری روغن است.

این مزیت خوبی نسبت به دیگر روش‌ها است. برخی سرنگ‌ها برای جلوگیری از نشت، دارای یک سرپوش کوچک هستند که  شما می‌توانید این سرنگ‌ها را در خارج از خانه به راحتی حمل کنید. برای خانواده‌هایی که ازلیوان‌های یک بار مصرف برای سرو و نگهداری مواد استفاده می‌کنند، بهتر است که از لیوان‌های شیشه‌ای مندرج و یا سرنگ استفاده کنند. این لیوان‌های مندرج معمولا به طور جداگانه فروخته می‌شوند .

ماهیتابه سرخ کردنی نچسب

ماهیتابه کوچک نچسب مخصوص تهیه غذای کتو ضروری است. یک ماهیتابه نچسب به شما اطمینان می‌دهد مواد غذایی شما به ته تابه نمیچسبد.

به یاد داشته باشید، اگر در طی فرآیند پخت  بخشی ازمواد غذایی بسوزد و یا به ماهی تابه بچسبد، وعده غذایی را نمی‌توانید سرو کنید، زیرا بخش‌های توزین شده مواد را از دست داده‌اید و نسبت کلی وعده غذایی را تغییر داده‌اید.

بسته به میزان کالری کودک شما، یک ماهی تابه 6 اینچی کوچک ممکن است برای تهیه وعده غذایی مناسب باشد.

این کار تضمین می‌کند که سطح مقطع کمتری از ماهیتابه شما  با مقدار غذای پخته شده تماس داشته باشد، این کار احتمال از بین رفتن یا سوزاندن مواد را کاهش می‌دهد.

ماهیتابه‌های جداگانه برای وعده‌های کتو اجازه می‌دهد تا وعده‌های غذایی کتو در کنار غذای خانواده پخته شود، و احتمال اینکه مواد غیر کتو با مواد کتویی برخورد داشته باشند کم می‌شود.

رژیم غذایی کتوژنیک

غذاهای خاصی که با خامه سنگین شلاق زده شده آماده می‌شود

دستور العمل‌های موجود در ادامه این مقاله ازخامه سنگین شلاق خورده 40 درصد استفاده می‌کند.

چندین نوع خامه سنگین شلاق خورده در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد و دانستن تفاوت آن اهمیت دارد. درصد مربوط به میزان چربی شیر موجود در خامه است.

اگر شما فقط خامه سنگین شلاق خورده 36٪ را پیدا کنید، حتما به متخصص تغذیه خود اطلاع دهید تا او بتواند دستور العمل‌های خود را اصلاح کند.

لطفاً از نمودار زیر برای راهنمایی استفاده کنید.

کِرم

40٪ کرم 36٪ کرم

اندازه خدمت 15 میلی لیتر 15 میلی‌لیتر

کالری 60 50

گرم‌چربی 6 5

کره

شما همچنین متوجه خواهید شد که دستورالعمل شامل کره اروپایی است.

این کره کمی متفاوت از کره معمولی امریکایی است. کره اروپایی حاوی 84٪ کره است (کره معمولی حاوی 80٪ کره).

این نوع کره را می‌توان در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید. شما می‌توانید کره معمولی هم استفاده کنید. اما شما باید چندگرم بیشتر از آن اضافه کنید. بنابراین به یاد داشته باشید که شما باید مجددا محاسبات خود را انجام دهید.

کره آب شده (کره روشن)

قی، کره‌ای است که از قبل گرم شده است تا  رطوبت و پروتئین‌های شیر را از کره خارج کنند.

این کار منجر به تولید کره  100٪ میکند، این کره معادل روغن خالص است.

تمام کره‌های ساخته شده از شیر گاو، به ویژه قی، دارای کلسترول بالایی است.

روغن

تمام روغن‌ها با محتوای چربی (100٪ چربی) برابرند، اما هر کدام دارای خواص تغذیه‌ای متفاوت هستند.
روغن‌های گیاهی دارای کلسترول نیستند، اما حاوی مقادیر مختلف چربی اشباع هستند.
روغن نارگیل و روغن هسته خرما مقداری بیشترین چربی اشباع شده را دارند.
 روغن گردو، روغن بذر کتان، روغن سویا و روغن گلرنگ همگی مقادیر زیادی چربی غیر اشباع دارند که می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.

یک نوع روغن، روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCT) وجود دارد که مستقیماً در خون جذب می‌شود و نیازی به هضم ندارد.

به همین دلیل سطح کتوز بدن را افزایش می‌دهد و می‌تواند به موثرتر شدن رژیم کمک کند.

همچنین می‌تواند منجر به گرفتگی معده و اسهال شود، بنابراین باید به مقدار کم مصرف شود و به آرامی در حد تحمل افزایش یابد.

با کمک متخصص تغذیه خود می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا روغن MCT را باید در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید و چه مقدار باید در یک زمان اضافه شود.

اسپری‌های روغنی هنگامی که در دستور‌العمل گفته شده باشد، می‌تواند مفید باشد. یک اسپری سبک روغن در یک ماهیتابه می تواند برای پختن گوشت ، سبزیجات بدون سس یا حتی سرخ کردن یک تخم مرغ استفاده شود.

به یاد داشته باشید، همه روغن ها را نمی توان برای سرخ کردن استفاده کرد.

بهترین گزینه برای سرخ کردن روغن سویا، روغن کانولا و روغن ذرت است. روغن گردو تصفیه نشده، روغن نارگیل و روغن دانه کتان نباید برای سرخ کردن استفاده شود.

به طور کلی باید از روغن‌های تصفیه شده درسرخ کردن استفاده کنید. روغن‌های تصفیه نشده در مواجهه با حرارت می‌تواند به ترکیبات خطرناکی تبدیل شوند.

آجیل

تمام آجیل‌ها می‌توانند در یک پردازنده غذایی (میکسر) برای درست کردن “کره” یا “آرد” مورد استفاده قرار گیرند.

اگر از این مواد زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است  که آنها را در اندازه‌های زیاد خرد کنید و در یک ظرف درب‌دار مقاوم به ورود هوا، دور از نور خورشید ذخیره کنید.

اگر در یخچال و یا دور از دسترس نور خورشید نگه داری کنید می‌توانید به مدت طولانی و به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید. همچنین در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانید کره و مغز آجیل تجاری پیدا کنید اما یادتان باشد که همیشه مواد اضافی که به آن‌ها اضافه شده است را بررسی کنید.

آجیل برزیلی بالاترین میزان سلنیوم را دارد. بادام درختی سرشار از پروتئین است اما پروتئین بادام زمینی بیشتراز بادام درختی است.

آجیل ماکادمیا و گردوی پیکان از نظر چربی بالاترین و بادام هندی بالاترین میزان کربوهیدرات را دارا است.

رژیم غذایی وگن

شیرین کننده‌ها

شیرین کننده هابسیاری از شیرین کننده های مصنوعی و طبیعی به عنوان کالری بدون برچسب شناخته می شوند.

به طور کلی ، وقتی شیرین کننده به شکل پودر است ، مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد که روی برچسب آن حساب نمی شود.شیرین کننده های  مایع  ممکن است گزینه ی بهتری برای کاهش میزان کربوهیدرات بدون کالری مصرفی باشد.

شکر استویا در بسیاری از دستور العمل‌های این مقاله استفاده می‌شود، اما  به مرور متوجه می‌شوید که به گونه‌ای در دستور العمل محاسبه شده است تاکمترین مقدار کربوهیدرات را به خود اختصاص دهد.

هر نوع شیرین کننده بدون کالری را می‌توانید به جای شکر استویا  استفاده کنید، اما توجه داشته باشید باید به دقت محاسبات را انجام دهید.

برخی خانواده‌ها متوجه شده‌اند، برخی از شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند محرک تشنج یا تغییرات رفتاری باشند.

اگر قادر به کنترل تشنج نیستید این موضوع را در هنگام شروع رژیم غذایی به خاطر داشته باشید. از شیرین کننده‌ها باید به مقدار کم استفاده شود. کودک شما به تدریج به خوردن شیرین کننده‌های طبیعی سازگاری پیدا میکند.

ادویه‌جات و طعم دهنده‌ها

عصاره‌های خالص “غذای آزاد” در رژیم غذایی کتونی هستند. همچنین، طعم دهنده‌هایی مانند آنهایی که از Bickford Flavors  نیز غذای آزاد هستند، زیرا آنها به محتوای تغذیه‌ای از غذا کمک نمی‌کنند.

این بدان معنا نیست که شما می‌توانید هر زمان که بخواهید همانطور که می‌خواهید استفاده کنید.

محدود کردن استفاده از طعم دهنده‌ها، از جمله شیرین کننده‌ها، به 15 قطره در روز است.

برخی افراد می‌توانند مقادیر بالایی را تحمل کنند، اما برای کودکان، بهتر است استفاده از این محصولات را به حداقل برسانید.

اگر بیش از یک حد از هر چاشنی مورد استفاده می‌کنید، باید در برنامه غذا محاسبه شود. ادویه‌هایی مانند دارچین، سرکه، نمک و فلفل نیز “غذاهای رایگان” هستند.

این می‌تواند برای افزودن طعم و مزه به غذا مفید باشد، و این باعث می شود که خوشمزه تر شود. سعی کنید این را به یک محدود کنید.

“استفاده” در هر وعده غذایی.

پروتئین

تقریبا تمام دستور العمل ها برای گوشت پیشخدمت، مرغ و شیرینی پزی نیاز دارند. این طراحی شده است آماده سازی غذا سریع تر و آسان تر است.

مقادیر گوشت و مرغ را می توان با استفاده از روغن اسپری یا با یک ورق پخت سیلیکون پخته و سپس آن ها را در کیسه های فریزر قرار داد و آنها را قبل از استفاده یخ زده قرار داد. قبل از انجماد گوشت را قبل از انجماد گوشت را به قطعات نیش بزنید تا به راحتی بتوانید مقدار کمی را برای هر وعده مصرف کنید.

ما همچنین مقدار کمی از گوشت فرآوری شده از قبیل بیکن، هات داگ و گوشت گاو استفاده کرده ایم. این برای کاهش میزان پرکننده ها، نگهدارنده ها و نیترات هاست. برخی از خانواده ها دریافته اند که این نیز می تواند باعث تشنج یا تغییرات رفتاری شود.

شلاق زنی

هنگامی که دستورالعمل برای کرم خرد شده یا سفید پوستان تخم مرغ را فرا می‌گیرد، ابتدا شلاق بزنید و سپس اندازه گیری کنید. اگر تخم مرغ یا کرم قبل از شستشو اندازه گیری شود، مقدار کمی از بین می رود. در میکسر…

غذاهای کامل

هنگام تهیه وعده‌های غذایی کتو همیشه بهترین انتخاب مواد غذایی است. غذاها مانند چیپس، پیتزای مرغ، هات داگ، سیب‌زمینی سرخ شده و سایر غذاهای فرآوری شده به طور کلی به عنوان چربی زیاد دیده می‌شوند، اما به دلیل پرکننده‌ها و انواع چربی موجود در آنها، از نظر کتو دوستانه نیستند.

انتخاب مواد تازه یا میوه و سبزیجات یخ زده و کل گوشت، مرغ و ماهی به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از این مواد استفاده کنید و ممکن است به کاهش میزان چربی‌های “بد” در رژیم غذایی خود مانند چربی ترانس کمک کند.

همچنین، بعضی از خانواده‌ها مشابه مواد غذایی فرآوری شده و شیرین کننده‌های مصنوعی که قبلا مورد بحث قرار گرفته اند، نشان می‌دهند که غذاهای فرآوری شده می‌تواند منجر به تشنج یا تغییرات رفتاری شود و باید در اوایل فرآیند رژیم غذایی کتوژنیک اجتناب شود.

نوشیدنی‌ها

رژیم کتوژنیک حاوی مایعات زیاد نیست، بنابراین اکثر مردم در رژیم غذایی باید مایع اضافی را برای رفع نیازهای هیدراتاسیون خود مصرف کنند.

این به خصوص برای کمک به جلوگیری از سنگ کلیه مهم است. آب همیشه بهترین گزینه برای هیدراتاسیون است، اما اگر کودک شما آب ساده را دوست ندارد، گزینه‌های دیگر برای ملاقات نیازهای مایع وجود دارد.

شما معمولا می‌توانید آب سولتزر یا سدیم را که قبلا از اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه شده است، بخورید.

حتما برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کالری و کربوهیدرات آزاد است و حاوی شیرینی نیست که کودک شما حساس است.

شما همچنین می‌توانید آنها را بدون طعم خریداری کنید و از عصاره‌ها و شیرینی‌های مصنوعی برای عطر و طعم در خانه استفاده کنید. چای گیاهی خود را بدون چای کافئین در خانه بگذارید و یا گرم یا سرد استفاده کنید.

اگر کودک شما ترجیح می دهد چای شیرین، شما می‌توانید یک شیرین کننده مصنوعی برای شیرین کردن استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید آب را به کرم یا شیر بادام / نارگیل اضافه کنید که قبلا به دستورالعمل‌های شما محاسبه شده است.

اگر یک دستور غذا برای 20 گرم کرم نیاز دارد، آب یا آب سودا را به آن اضافه کنید تا «شیر» یا «کرم سدیم» ایجاد کنید.

پایان بخش اول…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *